Būsto paskolos maržos šuolis nuo mažiau nei nulis iki 2,53%. Ar bankai taip gali elgtis ir pakelti maržą tiek daug?

Turime kreditą nuo 2007.12mėn. Fiksuotas palūkanas 5m. Nekartą buvo pasirašyti pakeitimai tik susiję su terminu ir palūkanų dydžiu. Pagrindinė sutarties kiti punktai liko toki patys. Palūkanos sutarties terminui pasibaigus perskaičuojamos marža + euribor tai dienai. Gavome pasiūlymą kad 2017.06.14 d. palūkanos bus fiksuotos 2,53% procentai. Kažkoks pokštas, nes mūsų marža nebuvo nei 1 procentas, o euriboras dabar minusinis. Tikėjomes sąžiningo perskaičiavimo. Tai ne pirmas kreditas ir esame mokūs, vertinamas banko klientas neturintis jokio pažeidimo. Kreipiausi į banką, kad paaiškintų kokia mūsų marža - bankas neatsakė. Noriu profesionalaus patarimo kaip derėtis su banku matant akivaizdius pažeidimus perskaičuojant 5 m. palūkanas pasibaigus terminui. Skubu. Ačiū.

Daiva
Atsakymai
Steponas Jurelė
Bankai.lt

Daiva, dėkui už klausimą. Pateikiu Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ginčų nagrinėjimo skyriaus viršininkė Eglė Lukošienės komentarą dėl Jūsų situacijos. Manau tai pilnai atsako į Jūsų klausimą:

Nėra nurodyta pakankamai duomenų ir informacijos, kad būtų galima pagrįstai įvertinti, ar bankas teisingai – t.y. pagal šalių sudarytos kredito sutarties bei ją sudarančių pakeitimų nuostatas – apskaičiavo naujo laikotarpio fiksuotų palūkanų dydį. Tai galėtų būti nustatyta tik įvertinus šalių kredito sutarties (ją sudarančių dokumentų) nuostatas, aptariančias fiksuotų palūkanų sandarą, naujo laikotarpio fiksuotų palūkanų nustatymo tvarką ir kitas nuostatas, kuriomis remdamasis bankas apskaičiavo būtent 2,23 proc. dydžio fiksuotas palūkanas.

Vartotojui patartume atidžiai perskaityti su banku sudarytą kredito sutartį, ypač nuostatas, susijusias su naujo laikotarpio fiksuotų palūkanų nustatymo tvarka. Jei būtų pagrindo manyti ar atrodytų, kad bankas galėjo pažeisti kredito sutarties nuostatas, reikėtų raštu pateikti pretenziją bankui, į kurią jis turi atsakyti per 14 dienų nuo gavimo. Gavus neigiamą ar netenkinantį atsakymą į pateiktą pretenziją, dėl ginčo nagrinėjimo ne teismo tvarka galima kreiptis į Lietuvos banką.

Daugiau informacijos, susijusios su vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų nagrinėjimu, kaip ir standartinę vartotojo prašymo formą bei tokiame prašyme būtiną nurodyti informaciją, galima rasti Lietuvos banko tinklalapyje http://www.lb.lt/gincu_nagrinejimas arba paskambinus nemokama informacine telefono linija 8 800 50 500.

+5Buvo naudinga
Rašyti atsakymą
Projektą valdo ir vysto lietuviško kapitalo įmonė
Lietuviško kapitalo projektas.
Rinkis paslaugą lietuvišką!
2008-2021 © Bankai.lt - vienintelis bankinių paslaugų palyginimo portalas Lietuvoje. Visos teisės saugomos. Kopijuoti ir platinti informaciją yra draudžiama, nebent gavus raštišką sutikimą. Buveinės adresas: K. Baršausko 59, LT-51423 Kaunas, Lietuva (Kauno mokslo ir technologijų parkas).
Į viršų